lewiatan

Do Lewiatana jeden krok…

Kiedy po raz pierwszy pojawił się pomysł zaadaptowania słynnego przeboju Andrzeja Dąbrowskiego „ Do zakochania jeden krok” – do kampanii Lewiatana – nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę z ogromnego potencjału, jaki ten utwór stanowi dla marki. Oczywiście od samego początku nie mieliśmy wątpliwości, że to dobry pomysł, ale jego prawdziwą wartość doceniamy szczególnie dziś z perspektywy kilku lat konsekwentnej kampanii, która marce przyniosła znaczący sukces.

„Do Lewiatana jeden krok” to szlagwort nie tylko powtarzany i nucony przez starszych i młodszych klientów sklepów, ale także coraz liczniejszą rzeszę franczyzobiorców, którym kampania pomaga rozwijać biznes.

Sąsiadka

Rozpoczynając współpracę z największą dziś windykacyjną firmą w Europie Środkowej – nikt chyba nie zdawał sobie sprawy – może z wyjątkiem wizjonerskiego prezesa Firmy Kruk – czym zakończy się polskie konsumpcyjno – kredytowe szaleństwo przełomu tysiącleci… i jak wielka będzie skala zadłużenia Polaków – oraz jak gigantyczny stworzy to rynek dla tych, którzy tę tendencję potrafili przewidzieć.

Pierwszy spot telewizyjny „Sąsiadka” powstawał zanim udało się opracować precyzyjną segmentację dłużników, analizującą ich postawy i zachowania. Intuicja podpowiadała nam, jaki jest podstawowy problem polskich dłużników, i jak w związku z tym powinniśmy skonstruować przekaz. Spot, który był głównym elementem szerszej kampanii pt. „Pomagamy spłacać długi” okazał się niezwykle skuteczny, a cała kampania została uhonorowana najbardziej prestiżową nagrodą branży reklamowej: statuetką Effie Awards.

kruk
western

Western Union

Próby przejęcia przekazów pieniężnych w pewnym stopniu zmonopolizowanych przez Pocztę Polską były podejmowane niejednokrotnie. To oczywiście ogromny rynek oparty na wieloletnich przyzwyczajeniach – niemal rytuałach związanych z przekazami pieniędzy. Dla wielu współczesnych kilkudziesięciolatków poczta była i jest najbardziej oczywistym miejscem, gdzie przekazy się nadaje i odbiera. Któż nie pamięta tych ciągnących się kilometrami kolejek w nadbałtyckich kurortach, czy mazurskich portach, gdzie przekaz od rodziców ratował od śmierci głodowej lub po prostu ratował wakacje.

Konstrukcja kampanii eksponuje łatwość przekazywania pieniędzy przy wykorzystaniu Western Union, a jej efektem był znaczny wzrost udziału Firmy na polskim rynku.

Victoria Wałbrzych – Moja Twoja Nasza

Stare przysłowie mówi, że jeśli nie możesz kogoś pokonać, spróbuj się z nim zaprzyjaźnić. Takie motto towarzyszyło nam w trakcie opracowania kampanii otwierającej – pierwszą z prawdziwego zdarzenia galerię handlową w Wałbrzychu – Victorię.

Oparta na powyższym założeniu strategia została doceniona zarówno przez klientów galerii, jak i ekspertów Polskiej Rady Centrów Handlowych, którzy uhonorowali kampanię tytułem najlepszej kampanii otwarciowej galerii handlowej.

Pierwszy etap kampanii pod hasłem „Wskocz na bilboard !” zachęcał mieszkańców Wałbrzycha i okolic do udziału w plebiscycie na „twarz” galerii i wywołał ogromne zainteresowanie. Napłynęło kilkaset aplikacji, spośród których wyłoniliśmy osoby, które potem wystąpiły w kampanii pod własnymi nazwiskami. Z pewnością zastosowana strategia potwierdziła pełną prawdziwość i wiarygodność zastosowanego claimu: „ Moja Twoja Nasza”.

victoria